Przykro nam, ale strona wymaga włączonej obsługi JavaScript.

burmistrz Giżycka, Wojciech Karol Iwaszkiewicz

Czas pozytywnych zmian!

Kampania reklamowa już trwa. Teraz rusza kino!

Wojciech Iwaszkiewicz, 7 lipca 2015

W ostatni weekend przebywałem w Sopocie na inauguracji 8. edycji najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane. Tegoroczna ma w nazwie również Giżycko! Projekt ten to nie tylko projekcje filmowe, ale również – a może przede wszystkim – potężna promocja naszego miasta. Dołączyliśmy do dwóch uznanych kurortów i przez całe tegoroczne wakacje w plenerowych kinach w Giżycku, Sopocie i Zakopanem odbywać będą się bezpłatne pokazy filmów.

We wszystkie środy i czwartki wakacji, począwszy od jutra – czyli 8 lipca, w naszej Ekomarinie będzie można zobaczyć jednak nie tylko filmy. Jutrzejszą inaugurację poprowadzi Marcin Meller – dziennikarz, reporter i felietonista „Newsweek Polska”, prowadzący na antenie TVN 24 „Drugie śniadanie mistrzów” i w TVN wraz z Magdą Mołek program „Dzień Dobry TVN”. W inauguracji uroczystego otwarcia Kina Letniego weźmie udział również Rafał Zawierucha aktor znany z takich filmów jak „Bogowie” i „Jack Strong”.

Podczas sopockiej gali festiwalu Orange Kino Letnie nagrodę Diamentowego Klapsa Filmowego odebrał Artur Żmijewski. Aktor od lat kreuje postacie w ulubionych filmach, serialach oraz spektaklach teatralnych, wnosząc na ekran i scenę wyjątkowe emocje oraz dostarczając publiczności niepowtarzalnych przeżyć filmowych. „Ponad 700 tysięcy widzów, prawie 1 700 projekcji filmowych, dwa największe wakacyjne kurorty w Polsce – to liczby, które mówią same za siebie. Jestem dumny, że już po raz ósmy Orange jest partnerem najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Europie. Tym bardziej, że ta edycja to nie tylko Sopot i Zakopane – po raz pierwszy jesteśmy na Mazurach, w giżyckiej Ekomarinie. Po raz kolejny też mam przyjemność ogłosić laureata nagrody festiwalu” – mówił w Sopocie Paweł Patkowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska. W ogóle bardzo dużo było o Giżycku na sopockim molo.

sopot_kino
Gala w Sopocie. Z lewej Katarzyna Figura, z prawej Marcin Meller, a w środku… Giżycko

Do tej pory na dwa miesiące wakacji tylko dwa miasta – Sopot i Zakopane zmieniały się w filmowe stolice Polski. Codziennie, na olbrzymich ekranach kinowych ustawionych na sopockim Molo i przy zakopiańskich Krupówkach, widzowie oglądali filmy siedząc wygodnie na góralskich ławach i leżakach plażowych. W tym roku festiwalowe projekcje filmowe poza morzem i górami dotrą również do Giżycka.
sopot_latarnia
Ulice w Sopocie i Zakopanem w tym roku z giżyckimi akcentami

Poza dawką rozrywki przedsięwzięcie jest także doskonałym narzędziem promocyjnym. Nazwa naszego miasta będzie figurować na wszystkich materiałach eksponowanych w Sopocie i Zakopanem. Partnerami strategicznymi wydarzenia są:

  • TVN
  • TVN Fabuła
  • kino partnerskie: Multikino

    patroni medialni:

  • Wirtualna Polska
  • RMF FM
  • RMF Classic
  • Stopklatka
  • Euronet
  • Empik
  • Uroda Życia
  • Co Jest Grane
  • AMS
  • Party

Lista świadczeń promocyjnych, jakie otrzymujemy:

  • kampania Giżycka w akcjach outdoorowych w Trójmieście, Małopolsce, Warszawie i na Mazurach
  • reklama prasowa: Gazeta Wyborcza, VIVA, Flesz, Uroda Życia, Gala & Multikino
  • banery internetowe: Wirtualna Polska, Stopklatka, Multikino
  • spoty radiowe: RMF FM i RMF FM Classic
  • sieć salonów Empik
  • bankomaty Euronet (ekran powitalny 7 s)
  • spoty telewizyjne na wybranych antenach TVN
  • ulotki A6 – nakład 150 000 egz.
  • folder reklamowy A4 – 30 000 egz.
  • plakaty: B1 – 1 500 szt., B2 – 2 000 szt.
  • flagi festiwalowe w Sopocie (Monte Cassino – 32 szt., Niepodległości – 10 szt. , Przyjaciół Sopotu – 32 szt.)
  • flagi festiwalowe w Zakopanem (Krupówki – 40 szt.)
  • banery w Zakopanem (2 szt.)
  • promocja na kabinach projekcyjnych (Sopot, Zakopane)
  • promocja na namiotach festiwalowych (Sopot, Zakopane, Giżycko)
  • promocja na leżakach plażowych (300 szt.)
  • promocja Giżycka we wszystkich informacjach prasowych
  • strona internetowa projektu (belka, opis miasta, aktualności)
  • bezpłatna aplikacja na smartfony
  • promocja Giżycka na kubkach na popcorn (10 000 szt.)

Organizatorami przedsięwzięcia są Outdoor Cinema, Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Kąpielisko Morskie Sopot, Biuro Promocji Zakopanego oraz oczywiście Urząd Miejski w Giżycku.

Nie podejmuję się wycenić całego przedsięwzięcia (pewnie należałoby mówić o milionach; nasz udział to ok. 150 000 zł – czyli na poziomie kosztów tegorocznych „Dni Giżycka”). Najważniejsze , że jesteśmy obecni nie tylko w mediach ogólnopolskich (reklamy w TVN i RMF FM), nie tylko na ulicach Sopotu i Zakopanego, ale także innych miast. Sądzę, że nie da się w żaden sposób przeliczyć wartości tego projektu na liczbę pokazów czy minuty projekcji filmów, bo cały projekt to nie tylko filmy . Giżycko zasługuje na najlepszą promocję, jaką mają np. Sopot i Zakopane. Filmy zdają się być tylko dodatkiem do całego przedsięwzięcia, choć trzeba przyznać, że będzie co oglądać.
Zapraszam do Ekomariny w środy i czwartki. Wszystko już przygotowane.