Przykro nam, ale strona wymaga włączonej obsługi JavaScript.

burmistrz Giżycka, Wojciech Karol Iwaszkiewicz

Czas pozytywnych zmian!

Powstaje księga tożsamości. Mamy już logo

Wojciech Iwaszkiewicz, 11 lipca 2016

Jest proste i czytelne. Czyli takie, jakie powinno być. Swoją treścią nawiązuje do wody i wiatru, czyli naszych „znaków firmowych”. Jednym zdaniem – mamy logo, które bardzo dobrze opisuje charakter miejsca, w którym mieszkamy. Spośród złożonych prac to właśnie ta – autorstwa Janusza „Pelego” Pileckiego spodobała nam się najbardziej i można już oficjalnie potwierdzić – ten znak graficzny, oczywiście poza herbem, będzie naszym symbolem rozpoznawczym. Posiadanie rozpoznawalnego logotypu jest konieczne w procesie budowania i utrwalania marki. Zadaniem Janusza Pileckiego (notabene również autora projektu obecnej flagi Giżycka) będzie również, a może przede wszystkim, opracowanie całej księgi tożsamości określającej nie tylko proporcje, kolory i wymiary logotypu, ale także cały zestaw elementów identyfikacji wizualnej: czcionek, kolorystyk, kompozycji papieru korespondencyjnego, wizytówek, dyplomów, zaproszeń, listów gratulacyjnych a nawet symboli w przestrzeni publicznej. Rzecz w tym, aby wszystkie miejskie jednostki (a być może i firmy prywatne, jeżeli zechcą) posługiwały się jednolitym i spójnym systemem wizualnej identyfikacji. To jest bardzo istotne, żeby nie powiedzieć – podstawą, w prowadzeniu profesjonalnego procesu budowania marki.

W tym roku również mija 70. rocznica nadania obecnej nazwy naszemu Miastu. To doskonała okazja, aby nie tylko lepiej poznać historię Giżycka, ale także by zrobić ten ważny krok w utrwalaniu jego marki. Nasze działania promocyjne nie mogą istnieć w próżni, lecz powinny być oparte na jednolitym systemie informacyjnym. W projekcie promocyjnym Orange Kina Letniego działamy z Sopotem i Zakopanem. Warto zauważyć, że miasta te oprócz herbu, również mają swoje loga i często posługują się nimi w swoich działaniach promocyjnych.

logo_sgz

Mamy też pierwsze wizualizacje nowych elementów promocyjnych. Myślę, że właśnie w takich zastosowaniach logo to najlepiej się prezentuje. Oczywiście nie będzie to dotyczyć wyłącznie zegarków i polo, ale na tych przedmiotach, moim zdaniem, logo Giżycka prezentuje się znakomicie. Autor przedstawił także dwa warianty, które mogą być stosowane zamiennie – w zależności od potrzeby i tła.

logo_zegarek_2logo_zegarek

logo_polo