Przykro nam, ale strona wymaga włączonej obsługi JavaScript.

burmistrz Giżycka, Wojciech Karol Iwaszkiewicz

Czas pozytywnych zmian!

Kino letnie obowiązkowo do 2019 roku

Wojciech Iwaszkiewicz, 7 listopada 2017

Do północy trwa drugi etap konsultacji społecznych ws. organizacji imprez – zapraszam do oddania głosu w internetowej sondzie na stronie gizycko.pl. W pierwszym etapie jedną z pozycji giżyckiego kalendarza, która zdobyła Państwa uznanie było kino letnie. Temat ten był dotknięty również na wrześniowej sesji Rady Miejskiej. Nawet jedna z radnych oznajmiła, że sprawą powinna zająć się komisja rewizyjna, ponieważ – jak ustaliła – w projekcie Visa Kina Letniego Giżycko jako jedyne wnosi do projektu wkład finansowy. Wydaje mi się jednak, że w tej sprawie jest zbyt mało wiedzy, albo nawet celowej dezinformacji. Przypomnę, że udało nam się dołączyć do wypromowanego już przez dwa najbardziej znane kurorty w Polsce projektu i w takiej sytuacji trzeba chyba poznać kilka dość znaczących faktów, aby móc (d)ocenić to przedsięwzięcie, które jest moim zdaniem największą i najbardziej efektywną akcją promocyjną ostatnich lat i wpisuje się w projekt współfinansowany ze środków UE „Marka Giżycko” (wartość ponad 1,7 mln zł), w ramach którego funkcjonuje „Filmowe Giżycko”. Warto zatem w kilku punktach podsumować i wymienić kilka faktów:

  • trwałość projektu „Marka Giżycko” zobowiązuje nas do zorganizowana kina letniego do 2019 roku
  • zamiast organizować je samodzielnie (patrz punkt wyżej) i w konsekwencji również ponosić koszty, Giżycko dołączyło do chyba najbardziej znanego Festiwalu w 2015 roku, gdy był on już wypromowaną przez Sopot, Zakopane i Outdoor Cinema marką. Wchodząc do niejako zorganizowanego przedsiębiorstwa, które funkcjonuje od kilku lat i bardzo dobrze sobie radzi, należy przecież coś wnieść „do spółki”. Trudno sobie wyobrazić, że będzie to bezkosztowe… Visa Kino Letnie nie jest produktem, który leży na półce i każdy może go nabyć. 🙂
  • w ramach Visa Kina Letniego otrzymujemy ogólnopolską reklamę i promocję Giżycka (radio, telewizja, kina, billboardy, prasa, internet, bankomaty itp.)
  • promocja Giżycka realizowana jest w największych kurortach – w Sopocie i Zakopanem / oraz innych miastach np. w Warszawie
  • w ramach kina letniego gościmy znanych aktorów (A. Bachleda – Curuś, A. Żmijewski, K. Figura, A. Królikowski, R. Zawierucha)

Liczby:

  • koszt finansowy miasta: około 150 000 zł
  • wartość ogólnopolskiej kampanii reklamowej Festiwalu promującej Giżycko: ponad 3 mln PLN
  • dotarcie informacji PR w okresie 20 czerwca – 15 września: 13 407 769 osób
  • ponad 186 000 odwiedzin strony Festiwalu
  • prawie 600 wzmianek w internecie
  • wartość kampanii promocyjno – reklamowej szacuje się na ponad 10 mln PLN

Odrębnym zagadnieniem wydają się być spoty radiowe i telewizyjne. Oczywiście wszyscy partnerzy (Giżycko, Sopot, Zakopane) występowali w nich na równych prawach. Ktoś rozpowszechnia plotkę, że było inaczej. Rzekomo Giżycko miało być pomijane i na plakatach i w spotach. Poniżej dowód, że było inaczej… Zapewne komuś pomyliły się akcje promocyjne Visa Kina Letniego i akcji Visy, którą firma prowadziła niezależnie od kina. Ale i tutaj mam dobre wieści: Giżycko miało swój odrębny spot radiowy emitowany na antenie Radia Zet (tak jak Sopot i Zakopane), który dotyczył wyłącznie giżyckich atrakcji.

Warto również zauważyć, że dzięki obecności kina Giżycko staje się ważnym punktem na mapie świata filmowego. W tym roku było już kila dość znaczących wydarzeń np. polska premiera filmu znanego producenta i reżysera Spike’a Lee „Dziewczyna ma kłopoty” z Alicją Bachledą – Curuś. Giżycko było także miejscem prapremierowego pokazu „Ataku paniki” z Arturem Żmijewskim i Aleksandrą Adamską, których gościliśmy z tej okazji w naszym mieście. Tego wieczora odbył się również klimatyczny koncert duetu Shandy & Eva. Była to niepowtarzalna okazja aby posłuchać hipnotyzującego głosu Evy Żmijewskiej. Zbieżność nazwisk nie jest przypadkowa – wokalistka jest bowiem córką aktora, która na co dzień mieszka w Kalifornii, gdzie ukończyła studia muzyczne. Wieczorna projekcja w Ekomarinie „Pitbulla. Niebezpieczne kobiety” Patryka Vegi odbyła się również z udziałem Artura Żmijewskiego. Ostatnim dość znaczącym wydarzeniem była projekcja filmu „Twój Vincent”. Giżycko było drugim – po Gdyni – miastem w Polsce, gdzie można było zobaczyć ten film. Wszystkie te wydarzenia były dostępne bezpłatnie. Myślę, że warto…